MARKAYA DEĞER KATMAK

Uluslararası organizasyonlar, ülke bazında firmaların kendilerini tanıtmak veya müşteri ilişkilerini geliştirmek için bulunmaz fırsatlardır. Özellikle milyarlarca kişiye ulaşan spor organizasyonları en çok kullanılan mecralardan birisidir. Olimpiyatlar, dünya kupaları, avrupa kupaları, şampiyonalar sadece spor ürünleri üreten markaların değil, adını milyonlara duyurmak isteyen markaların da bir nevi vitrini olmaktadır.

 

Uluslararası organizasyonlar, ülke bazında firmaların kendilerini tanıtmak veya müşteri ilişkilerini geliştirmek için bulunmaz fırsatlardır. Özellikle milyarlarca kişiye ulaşan spor organizasyonları en çok kullanılan mecralardan birisidir. Olimpiyatlar, dünya kupaları, avrupa kupaları, şampiyonalar sadece spor ürünleri üreten markaların değil, adını milyonlara duyurmak isteyen markaların da bir nevi vitrini olmaktadır.

 

 

Örneğin THY son yıllarda sportif kulüplere ve şampiyonalara verdiği isim sponsorluğu sayesinde dünya çapında bilinirliğini arttırmıştır. Hatta ülkemizin kuruyemiş markası Tadım da bu sponsorlar zincirine ünlü çekirdeğimizle katılmıştır.

 

 

Ülkeler, şehirler bu spor organizasyonlarının gücünü anladığı için, bunları kendi evlerinde yapabilmek için amansız siyasi ve ekonomik mücadeleler vermektedir. Bu konudaki kampanyalarında milyonlar harcamaktadır. Çünkü bu tarzdaki uluslararası organizasyonlar sadece bölge veya ülke tanıtımı için değildir, bu organizasyonlarda inanılmaz bir nakit para trafiği yaşanmaktadır.

Geçen Dünya Futbol Şampiyonası da aynı şekilde firmaların markalarını tanıtmaz için özel uygulamalar yaptığı bir mecra olmuştur. Yiyecek, içecek, atıştırmalık sektörleri, stadları dolduran ve ekran başındaki milyonlarca potansiyel müşterisine çok değişik marketing uygulamalarıyla ulaşmaya çalışmıştır.

Bu çalışmalardan pek çoğu da ürünün içeriği değil AMBALAJI  üzerinden gerçekleşmiştir. İşte burada marketingteki ambalajın değeri bir kez daha ortaya çıkmıştır. Dolayısıyla  FIFA Dünya Kupası'nda, markaların ve ambalaj şirketlerinin, hayranlarıyla etkileşim kurmak için Aktif ve Akıllı Ambalaj özelliklerini kullanmaları hiç de şaşırtıcı değil. Ayrıca ambalajda geri dönüşümün nasıl iyileştirileceğini, doğal ürünlerin raf ömrünün nasıl uzadığını, neme karşı hassas malların nakliyede nasıl korunacağının alan çalışmaları da bu organizasyonlar sırasında gerçekleştirilmiştir.

Kısacası ülkemizde sık sık uluslararası spor organizasyonları yapılmaktadır. Sektörünüzde adınızı dünyaya duyurmak için bundan iyi fırsat olmaz. Ha bu arada bu sponsorlukların ulaşılmaz ve astronomik olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Dünya ekonomik konjonktürünün ayakları artık yere basıyor ve daha gerçekçi fiyat politikaları uyguluyorlar. 

Ayrıca ülke çapında televizyonlarda yayınlanan yerel sportif faaliyetler de yapılmaktadır. Hedef kitlenize yönelik bunlara yapılacak sponsorluk katılımları markanızın tanınırlığını arttıracaktır.

Devletin sportif sponsorluklarda %100 vergi iadesi yaptığını da notlarımıza ekleyelim. Hem yurt içi hem de yurt dışı...