GULFOOD MANUFACTURING 2014

Gulfood Manufacturing Orta Asya ve Afrika bölgesini hedef alan bir fuar. Bu bölgede gıda ve ambalaj üzerine makine üreten, ürün geliştiren, taşıma ve koruma yöntemleri üzerine çalışan üretici ve yatırımcılar için bir araya gelme fırsatı.

Standımız Büyük İlgi Gördü

  

Gulfood Manufacturing Orta Asya ve Afrika bölgesini hedef alan bir fuar. Bu bölgede gıda ve ambalaj üzerine makine üreten, ürün geliştiren, taşıma ve koruma yöntemleri üzerine çalışan üretici ve yatırımcılar için bir araya gelme fırsatı.

Bilindiği gibi Orta Asya ve Afrika ülkeleri sürekli bir gelişim halinde oldukları için, çağdaş yaşam koşullarına ulaşma yolunda devamlı arayışlar ve yatırımlar içinde.

Gulfood Şubat ve Kasım aylarında olmak üzere iki kere düzenleniyor. Şubat ayında düzenlenen daha çok yiyecek ve içecek, katma değerli ürün üzerine. Kasım ayında düzenlenen ikinci fuar ise daha çok makine ağırlıklı ve üretici ve yatırımcıya yönelik bir organizasyon.

Biz APACK olarak işin hem ambalaj ve içerik çözümü aşamasında hem de bunları gerçekleştiren makine / film / tabak ve yardımcı unsurlar üzerine çalıştığımız için iki fuara da katıldık.

Şubat 2014 ‘te gerçekleşen fuar ile ilgili izlenimlerimizi ve fotoğraflarımızı paylaşmıştık.

   

9-11 Kasım tarihlerinde düzenlenen Gulfood Manufacturing fuarında da yerimizi aldık. Zaten yıl içinde Dubai ve Arap pazarlarıyla bağlantılarımızdan dolayı bu coğrafyaya pek çok kez geliyoruz. Gide gele bölgede epeyce dostumuz, iş arkadaşımız oldu. Havasına, suyuna, sıcağına ve uçsuz bucaksız çöl kumlarına alıştık. Fuar yönetiminin düzenlediği safari ve çölün ortasında kurulan kabile çadırlarındaki otantik eğlence, fuar kalabalığının stresini üzerinden atmamız için güzel fırsatlar oldu.

      

Bu sene özellikle Mısır, İran ve Pakistan’dan yoğun bir ziyaretçi katılımı vardı  Gulfood Manufacturing Fuarı’nda. Coğrafi olarak uzak olsalar da artık iletişim sayesinde iyice bütünleşen dünyadaki gelişmeleri ve eğilimleri oldukça yakından izliyorlar. Yatırımcılar yeni makinelere, ambalaj tekniklerine, katma değerli ürünlere büyük ilgi gösterdiler.  Almanya, İtalya, Fransa, Amerika, Türkiye, İran, Hindistan, Çin, Tayvan, Japonya gibi ülkelerden 1000’in üzerinde katılımcı geliştirdikleri ürünleri sergiledi. Yatırımcılar bu gelişmeler doğrultusunda kendi üretim stratejilerini değerlendirdiler.

Orta Asya ve  Afrika ülkelerindeki yatırımcıların en büyük sorunu tesis kuran veya makine satan firmaların servis ve destek hizmetleri. Yıllarca burada pek çok taşeron firma makineleri sattıktan sonra üreticileri kaderleriyle başbaşa bırakmışlar. Servis gerektiğinde çok büyük ücretler karşılığı hizmet vermişler. Düzgün işletme eğitimi vermedikleri için makineler tam kapasite kullanılamamış.

Biz APACK olarak müşterilerimizi satış sonrasında yalnız bırakmadığımız için bugünlere geldik. Fuarda büyük ilgi gördük.  Ziyaretçilerimize, kendi ürünlerini kullanarak demo üretimler yaptık. Yatırımcı ürününün nasıl görüneceği konusundaki kanıtı gerçekte de görebildi.

Körfez ülkelerinde özellikle taze gıdaya karşı ilgi epeyce artmış durumda. Zaten yatırımcıların sorularından ve isteklerinden bunu rahatça anlayabiliyorsunuz. Taze gıda konusunda özellikle donmuş ürünlere ilgi oldukça yüksek.

Taze gıda ile birlikte son yıllarda maaliyet-üretim-satış denklemlerinin zorladığı yeni yöntemlerden birisi olan MERKEZİ MUTFAK çözümlerimiz ziyaretçilerin çok ilgisini çekti. Porsiyon ve Bulk ambalaj çözümlerimiz merak uyandırdı. Bazı ziyaretçilerimiz fuar süresince standımızı birden fazla ziyaret ederek daha ayrıntılı bilgi alma ihtiyacını hissetti, bu da bizi memnun etti.

Sektörel bazda yaptığımız yayınlarımızın etkisine burada da tanık olduk. Dağıtım listemiz neredeyse ikiye katlandı.

Ticari unsurların belli zamanlarda belli bölgelerde buluşmaları Doğu’nun en eski geleneklerinden birisi. İpek ve Baharat yollarında binyıllardır süre gelen ticari buluşmalar artık FUAR adı altında, günümüze ait eğilimleri ve beklentileri taşıyarak varlıklarını koruyor. Burada BATI’da katıldığımız fuarlardan epeyce farklı bir hava/kültür var. Yaklaşımlar daha farklı, beklentiler daha değişik. Bu uyumu sağlayabilen bir firma olarak sektöre hizmet vermeye devam ediyoruz.


Bu arada bir bardak sıcak çayımızı , dünyanın her yerinde olduğu gibi burada da bulduk